Posted by: pinkturtle2 | Disember 21, 2011

Dua ekor yang bodoh cuba membela dua ekor perosak..

Dua ekor yang bodoh dalam parti di (sini) dan di (sini ) dan di (sini) cuba membela dua ekor yang sedang merosakkan parti di (sini) dan di (sini)

 

2 Contoh kenyataan perosak…

‘‘Saya tidak kisah sama ada UMNO, persatuan peladang atau persatuan nelayan jika pihak-pihak ini memperjuangkan Islam, Melayu dan raja-raja Melayu saya akan sokong.

‘‘Jika UMNO bawa agenda itu, tetapi saya ketepikan mereka, hinalah Hasan Ali. Hasan Ali tidak ada objektif.

‘‘Dalam hal ini, saya mesti objektif, saya mesti menggunakan keintelektualan saya dan saya tidak harus mengorbankan keintelektualan saya,’’

………………………………..

“Daripada pengamatan saya, Pas yang kini majoritinya dikuasai oleh golongan bukan ulama lebih cenderung mengamalkan ‘politik memenuhi kehendak rakan’ hingga sanggup mengorbankan prinsip perjuangan yang telah dipertahankan sejak penubuhannya”

“Sebagai sebuah parti Islam, Pas tidak harus mempunyai cita-cita untuk menubuhkan negara berkebajikan kerana pelaksanaan konsep negara seperti itu mampu dilakukan oleh golongan sekular seperti mana berlaku di negara-negara maju antaranya Sweden, Norway, United Kingdom (UK) dan Australia”

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Siapa Hasan Ali untuk mengatasi ketetapan muktamar dan jauh lebih penting, siapa Hasan Ali dibanding Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai Mursyidul Am untuk mengatakan PAS tergelincir dari perjuangan? Hasan Ali tidak layak untuk berkata demikian kerana dia bukan sebahagian daripada Majlis Syura Ulama yang merupakan badan tertinggi PAS selepas Mursyidul Am dan Muktamar parti.

Hanya Mursyidul Am dan Majlis Syura Ulama pimpinannya yang mempunyai kuasa untuk menentukan sama ada perjuangan PAS sudah tergelincir atau tidak dan mengambil tindakan yang sewajarnya, bukan Hasan Ali. Ini dijelaskan dalam fasal 7 dan 9 Perlembagaan PAS.

UMNO sedang bersorak gembira melihat Hasan Ali sebagai seorang tokoh dalam PAS diberi ruang yang seluas-luasnya oleh media pro UMNO untuk memburukkan parti… dari blog GB

……………………………………..

Sampah dalam mata kena buang tak bolih tunggu lama nanti bengkak mata akhir mata jadi buta; apa alat/ benda nak gunakan bagi buang sampah bolih belaka asal berjaya dan mata tidak rosak.Sejak 2008 sampah dalam mata…. mata dah mula bernanah. budak pemuda PAS tidak pernah merasa seksaNYA dalam menghadapi UMNO sejak 1960 hingga 2011 ; UMNO membunuh pejuang pas dan merosak akidah orang melayu; pemuda dan mereka munafiq cuba bersekongkong untuk perpaduan dgn UMNO yang jelas jahat, fasik, jahil dan munafik tersebut. UMNO bersedia bersatu dengan PAS dan akan terus menipu dan membunuh PAS seterusnya. Harap semua mereka dalam PAS sedar hal ini. Sayang kita tak punya kepimpinan pemuda yang pragmatik dan berdisiplin bagi mghadapi PRU13. Inilah salah satu faktor Pas tidak upaya kehadapan sebagai pendahulu kepada Pakatan Rakyat sedang peringkat bawahan adalah jelas Pas yg kehadapan…komen Tariq di  MW

……………………………………………..

kes hasan ali ini bukan ganjil
hasan ali memiliki masalah hutang di bank
ini diketahui umum
hutang dibank ini menjadikan hasan ali terperangkap
ini samalah macam kes zul nordin tipu cap mohor spr

untuk selamtkan diri hasan ali menjual islam
islam ini hanya topeng untuk menutup hutang dibank
sekarang ini hasan ali jual islam lebih islam dari islam
ini samalah macam madey nak angkat sumpah
ini samalah macam obama nak buat umrah
ini samalah macam najib bersumpah tak pernah entot altantuya

kembali pada malam kemenangan 8 march 2008 dulu
hasan ali cuba buat deal dengan toyo
untuk tubuh kerajaan campuran di selangor
hasan ali bercita nak jadi menteri besar
cita nak jadi mb ini bukan satu jenayah
kalau jadi meneri besar boleh dapat banyak projek
dapat banyak projek boleh bayar hutang
ini dalam kepala hasan ali..

rancangan gerombolan cukup senang
pecahkah pakatan rakyat
keluarkan pas dari pakatan
ini kerana pas adalah satu satunya parti politik massa

gerombolan telah merancang:
mula mula ajak pas masuk barisan
bila gagal maka dimunculkan hasan ali dan nasa

inilah peranan hasan ali
ini lah peranan nasa
mereka akan bikin kacau dalam pas
kalau dalam pas terggangu
makan tempiasnya akan menggangu pakatan rakyat

strateji gerombolan cukup senang
sebelum pru13 ini jika pas pecah
sebelum pru13 ini jika pakatan pecah
maka gerombolan akan terus berkuasa
apa yang dilakuan oleh hasan ali dan nasa
ialah bikin kacau dalam pas
ini bukan tuduhan tukar tiub
ini kata kata mustapha setia usaha pas sendiri
mustapha ini pada satu ketiak dulu
masuk juga dalam tim yang hendak menubuhkan
kerajaan perpaduan
hari ini mungkin telah sedar

malaon macam hasan ali dan nasa
ada dimana-mana
kalau di pejabat dia kaki bodek boss
kalau dalam dalam kilang dia kaki bodek tuan empunya kilang
kalau dalam askar dia tukang gosok kasut sarjan

tugas kita hanya satu
humbankan gerombolan!…TT

Hamba Allah yang celaka dalam perjuangan ada di setiap zaman…


Responses

  1. Ana tak sokong Tarantula tapi ana nak komen sikit

    Kadang-kadang kita terlupa bermuhasabah, pemimpin Pas tidak boleh ditegur walaupun ada keyika melakukan kesalahan.

    Adakah kita mahu mewujudkan fenomena yes man dalam Pas walaupun perkara tersebut tidak betul

    Mungkin teguran Tarantula agak kasar tapi kita mungkin perlu kaji kenapa Hasan Ali berkata sedemikian.

    Hasan Ali salah kah atau Pas yang salah ????

    Kita mahukan kemenangan tapi biarlah kemenangan dengan dasar yang jelas, bukan dasar yang membingungkan semua pihak

  2. sdr Pas jati,……..

    ini bukan masalah Pas tak boleh terima teguran……..tapi mesti disalurkan ke tempat yg betul……kalau paip besar pecah…….kena laa tukar paip baru tuh……jika tidak akan meleleh leleh keluar dan masuk ke longkang…..kalau setakat tampal saja dia tetap akan pecah lagi……..buang masa…….tukar saja paip baru……..akan selamat pembaziran air………

    cuba lihat…….
    apa kata Tuan Ibrahim Tuan Man, “”Penjelasan ini mesti dilakukan, supaya parti tidak lagi perlu membazir masa melayan pertikaian yang timbul akibat kecil hati terhadap sesuatu kesilapan yang kecil, ego berlebihan dan keengganan sesetengah pihak menerima keputusan parti dan jamaah,” katanya.”…..MK

    asan dan nasa nie…..dua susuk yg tak nampak keburukan sendiri……ini penyakit seorang pemimpin……..tapi tak tau apa yg nak dipimpin…..ada agenda pun.kelamkabut wal kalibut…….

    kata TITM lagi, “”PAS ialah sebuah parti dan jamaah yang berdemokrasi, segala keputusan bukanlah keputusan individu tapi keputusan jamaah.”

    “Apabila keputusan telah dibuat, dan Majlis Syura telah mengesahkan bahawa keputusan tersebut selari dengan dasar Islam, setiap ahli PAS perlu bergerak pada arah yang sama untuk membawa parti mencapai matlamat yang disasarkan dan memenangkan Islam,” tegasnya.

    “Kepada ahli-ahli PAS, ingatlah ‘apa yang ada ialah hari ini, yang lepas tidak akan datang kembali, yang depan tidak menentu lagi’.

    “Oleh itu, pendamkan dendam, buangkan kekecilan hati, ketepikan kepentingan individu dan kembalikan fokus dan bergerak ke depan untuk memenangkan parti,” tegasnya.”………..MK

    p/s, kalau 2 kerat susuk tu tak paham lagi ayat mudah TITM nie…….yg kata semua ahli Pas kecil ke besar ke peranan dia dlm jamaah……dia kena laa bergerak atas trek yg betul seperti yg diputuskan oleh Majlis Syura……
    tapi depa dua kerat nie….rasa diri lebih besau dari Majlis Syura tu kot??……tu yg depa dok berdang dut sakan dok tibai jemaah sendiri…..
    cerdik ke bosdoh kalau mcm tu??…g nie laa orang kata menentang arus….last sekali dia akan ghuyub……hangpa tengok le……

    kah kah kah


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Kategori

%d bloggers like this: