Posted by: pinkturtle2 | Jun 13, 2009

Siapa sebenarnya yang menolak keputusan Muktamar…

inilah poster yang dimaksudkan oleh penulis komen dalam blog manjung mari tu...

inilah poster yang dimaksudkan oleh penulis komen dalam blog manjung mari tu...

Yang pi jumpa dalam gelap tu lah, sebenarnya yang menolak keputusan Muktamar…

Hari ini sangat sibuk dengan business, sampai tak sempat nak buka laptop… kul 12:30PM masuk Golok Thailand ambik barang, keluar balik dalam kul 6:30PM… masa keluar tu,tepat di atas jambatan yang menghubungkan Malaysia dan Thailand , masuk pula berpuluh-puluh mesej mungkin yang sudah berjam-jam menunggu..

Dalam banyak-banyak mesej tu ada lah satu mesej  dari negeri Perak… abang manjung mari yang hantar… Bila cek komen dalam blognya ini yang aku jumpa;;; “ Apa maksud tuan letakkan gambar di atas.
Mereka dipilih dalam Muktamar… dan mesyuarat JK yang dipilih dalam muktamar.
Pada saya , sesiapa yang meminta mereka letak jawatan adalah orang yang menolak muktamar. Bagi saya orang tersebut lebih layak memilih parti lain dari PAS!!!!.Hormati pemilihan muktamar..tak puas hati tunggu 2 tahun lagi cadangkan pemimpin baruuuu. maaaf. itu akhlak dalam jamaah!

Patut la abang aku jadi marah tiba-tiba… rupanya mesej ini…

Dia marah bukannya apa… tapi krn tuan mesej itu tak tahu sebenarnya dalam mesejnya itu juga dia dah bagi jawapannya.. kalu tengok betul-betul tuan mesej itu minta sesiapa yang menolak keputusan muktamar agar memilih Parti yang lain dari PAS….

Perasan tak!! Tak kan dah lupa kot… yang tok guru nik aziz beribu kali dok ulang mengapa dia menolak perbincangan dan kerjasama dengan UMNO kerana  dia tetap berpegang dengan keputusan muktamar di Perak yang lalu …..

Jadi siapa sebenarnya yang menolak keputusan Muktamar…

Tak lain dan tak bukan… adalah sesungguhnya dan sebenarnya mereka yang jenis spesis merayap di dalam gelap masuk dalam kelambu UMNO BN

Mereka inilah sebenarnya yang patut keluar dari PAS dan pilih Parti UMNO yang mereka dok pi bincang dalam gelap tu kerana mereka telah melanggar keputusan muktamar… inilah maksud penulis mesej itu

kalau nak tulis tu kaji dulu abang oii !!… takut jadi macam spesis tu jugak

jangan marah abang ye… tegur je tu..


Respon

  1. jOM kita SAMA2 adakah solat hajat besar-besaran menolak kePIMPINAN Yang CENDERONG PADA umno. kalau tak lepas juuga kita adakan demontrasi di depan pejabat agong Pas. kalau itu pun tak jalan juga kita baling kasut kepada mustapa ali (spesis brahim ali) dan nasarudin mat I.S.A (naga rugi)

  2. JIKA Nik Aziz Nik Mat bantah, ia bukan isu tetapi kalau Anwar Ibrahim setuju, semua penyokong Pas akan setuju. Itulah sebabnya, kebelakangan ini penyokong Pas sudah berani menyatakan bantahannya terhadap Hadi Awang dan ustaz nasa walaupun cadangan Hadi itu belum tentu dilaksanakan lagi.

    Malangnya, sudah ada penyokong Pas dan penulis yang pro Pas terkeliru. Mereka mula marah-marah dengan Hadi kerana Anwar dan Karpal tidak bersetuju. Malahan, seorang penyokong Pas dari Perak secara terang-terangan mengatakan, mereka perlu menjaga hati dan perasaan pemimpin DAP di Perak.

    Inilah krisis terbesar orang Pas dalam abad ini. Mereka sudah terlupa bahawa Hadi Awang adalah pemimpin mereka dan mereka wajib mentaatinya. Mereka sudah jauh tersasar kerana mereka sudah menyamakan kedudukan Hadi dengan Karpal, Ngeh, Nga dan Karpal.

    Mungkin juga mereka turut mematuhi arahan pemimpin-pemimpin DAP di Perak. Jangan terkejut jika isu tidak terlantiknya Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin sebagai Pesuruhjaya Pas Perak akan diungkit mereka yang tidak puashati dengan Hadi.

    Kesihan penyokong Pas. Mereka benar-benar berjaya dirosakkan dengan kemenangan dan kuasa yang tidak seberapa. Jika selama ini mereka mendabik dada kononnya perjuangan mereka hanya kerana Allah, kini, mereka secara perlahan-lahan sudah mahu mengalihkan arah perjuangan mereka kepada Nga dan Ngeh di Perak dan di peringkat Pusat, mereka berketuakan Karpal dan Anwar.

    • IBLIS….IBLIS…..

      AKU JUGAK KESIHAN KAT IBLIS.
      IBLIS DOK MELALUT KAT SINI TADAK SAPA YANG TERPENGARUH NGAN JARUM IBLIS.
      PANJANG LEBAG IBLIS TULIS WAK HABIH AYAG LIUG SAJA.
      KITA ORANG PAS DAH TAK LEH NEGHIMA IDEA JAMBANTAIK IBLIS.
      NAK WAK LAGU MANA.

      UDAK LAH IBLIS…. BALIKLAH BELAKI NGAN MAK IBLIS TU

      he he he

    • aku tak pernah ambil kisah ttg anwar atau siapa pun tetapi aku baca ttg kepercayaan rakyat pada kita.
      anwar adalah kecil bagi org pas tetapi kemarahan tgna adalah kemarahan semua ahli pas.
      kalau berani gugurkan tgna sebagai m’am

  3. wa nasihat itu hayyi hadi sama itu kuncu2nya. lu olang manyak mau pelpaduan sama ini olang.

    Hayyaaa… tok gulu talak tauka ini olang…….
    wa harap tok gulu( stopa ali, haasan ali, naseludin ) ingat baik2. tok gulu sembayang punya olang… itu lahabau( ali lustan, menantu, kir toyota & suma pelingkat umeno) mana latang wa talak tau…. jahat punya olang ………..
    hayyaa mau campur ka

    tok gulu olang baik2… bkawanlah sama olang baik2. guan eng walaupun lia olang kafir
    lia olang baik. lia punya suku sakat toooloong
    sama tok gulu sampai tok gulu lasa saaaangat kuat…….

    itu pasalah tok gulu sikarang mau meniaga cali itu bloker mau intai2 jawatan menteli
    kalu x ditolong suku sakat guan eng & gobala tok gulu lasa x kuat………..
    so yangan tinggal kita olang kalau mau sinang @ tok gulu sama kuncu2 pegilah jadi menteri tapi yangan halap kita ikut sama tok gulu.

    kita olangtetap sama berjuang selupa yang tok gulu suluh kita olang dulu. manyak-manyak wa minta ampun kalau2 komen gua ini

  4. SAPA DIA YG TOLAK???

    SI CILANAT GAYBOY TUA ANWAR AL JUBURI DAN SEKUTU2 CINA DAP KOMENEH KAPIR LAKNAT YANG DOK PUJA SGT2 CHING PENG SUH BAWAK BALIK M’SIA TUU KAA???

    YANG DOK MAKI HAMUN PRESIDEN AMPA TU PASAI PAA?? AWAT AMPA TAK LANTIK LIM KIT SIANG JADI PRESIDEN AMPA JER KAN SENANG!!!

    PUNYA LA BAGHAL PUAK2 AL JUBURI NI SUMA ISSKK… PI BUANG KETAYAP AMPA TU PASTU ISI BORANG MASUK PARTI DAP KOMENEH TU LAGI BAGUS DARI MENYUMPAH PRESIDEN YANG AMPA SENDIRI LANTIK…

    SELET LA LAGI BONTOT CINA2 KOMENEH TUU..SELET JANGAN TAK SELET!!!

    he he he

    • SETAN……..OOOOO…..SETAAAAAAN

      KAPIAG CINA DAP KOMENEH TU ……..KITA DOK TENGAH DAKWAH NI.
      AKU GHASA BAGUIH CINA KOMENEH NI SIKIT, LAMBAT LAUN KALU
      DEPA TAK MASUK ISLAM PUN DEPA AKAN PAHAM NGAN ISLAM. ITUPUN
      AKU GHASA DAH KIGHA JAYA.

      KAPIAG SETAN NI…… MAKIN DI DAHWAH TEMPRETURE KAPIAG
      DAH NAK SAMPAI SAMPAI MERAH. DARIPADA CAKAP BAIK …..
      LEBIH BAGUIH AKU MAKI

  5. hj. hadi presiden kerajaan perpaduan.
    hj. nasaruddin timbalan presiden merangkap menteri musyawarah dan muqabalah.

    kedua-dua pemimpin ini dah jadi gila. mereka mungkin berasa lama dah memegang jawatan, dan nak merasi jadi pemimpin kerajaan. bangga dengan kebolehan yang tak seberapa, walaupun pakai serban di kepada sebesar gunung kinabalu, tetapi tidak boleh dipercayai. ada kepentingan diri.

    tengok saja, dah berasa lama menerajui parti dah naik gila. buka sedikit gila dah bergila-gila-gila. dia tidak fikir sokongan pengundi, penyokong, pendokong dll dalam pas. dia nampak hanya aku akan jadi menteri, pergilah si kentuk, kamu tidak diperlukan dalam pas. penjahat.

    cadangan mereka tujuan berpeluk dg. umno tu, inilah dapat hasilnya. huru-hara jadinya. nak jadi menteri dengan 23 ribu ragam manusia, bukan senang dgn. kerajaan perpaduan. perintah trengganu dah semput.

    jangan fikir aku ni dah terpilih oleh perwakilan, kena tengok pengundi diluar sana, suka kah atau tidak cadangan ini. bodoh. jangan cuba nak haru birukan rakyat dan pas, nanti padah. lebih baik keluar saja dan mintak kepada najib aku nak jadi menteri, tu saja. lagi baik, tidak merosakan pas.

    pakai serban, pakai kopiah, tetapi perangai macam……. tak sesuai dengan pakaian orang islam. pasal niat dah tak elok.

    sepatutnya kita kuat kan jemaah pas dan mantapkan dalam pr, baru betul. dah jadi begini makhlok mana nak percaya. ada rumah ingin nak tumpang rumah orang lain yang kaya dengan kejahatan, yang belum tentu nak ikut kehendak kita. fikir dan fikir, jangan nampak aku akan jadi menteri. purrahhhh.

    guna ugama untuk kepentingan diri. bila ada apa-apa tindakan orang lain yang tidak memenuhi selera kita, akan cari dalam kitab-kitab untuk mengharamkan tindakan itu, ttetapi bila ada kehendak kita dan ada selera, kita cari dalam kitab-kitab untuk membenarkan tindakan, inilah ulamak yang terkini dan terbaik yang perlu kita (pas) agungkan. ulamak yang kita pilih untuk terajui pas.

    pas tidak perlu orang-orang yang semacam ini, rosak perjalanan. itulah sebabnya jawatan presiden pas kena ada tandingan, untuk kita hantar mesej.

    bercakap tidak serupa bikin, jahil dalam pemerintahan dan jahil segala-gala. jangan harap dapat kepercayaan pkr,dap dan pengundi pas. padan muka. dlm. pru 13.

    • jaga akhlak sikit tuan..kami pun tak suka kerajaan perpaduan. sekarangni kerja kita mendesak orang yang mempeengaruhi tgha meletak jawatan. wala’ kita pada presiden pas. kini tgha sedang diprojek dengan maklumat yang salah, so sama-samalah kita hantar mesej pada brahim ali ops silap stopa ali dan nasarugi mat isa supaya letak jawatan.
      carilah iktiar camne pun asal tgha dapat disatukan kembali dengan fikrah tgna

  6. Ada point jugak En Johan Nor kita ni…..

    saja untuk ingatan…. kalau T’ganu di tadbir seperti Kelantan, RM7.5 Bllion tentulah ada dalam circulation PR dan lebih lagi kerana perintah 5 negeri..now tinggal 4…kan akan lebih kukuh …SAR(sekolah agama rakyat ) …maahad tahfiz…..golongan miskin dalam bersamamu tu….ramai lagi terbela…luaskan skop pandangan tu….

    kongsi tempat teduh /rumah baru lebih baik tumpang rumah lama yang dah bocor dan sesak…rumah baru ada 3 bilik je….bilik yg nak pegi ni bilik dah campur laki pompuan…ada belas bilik ( belas parti komponen)…ni kau nak gi berteduh situ lagi? duk tepi longkang je la…..mana rasionalnya haji…ustaz..tok pa..dll tu???

  7. kalau tengok tulisan dalam blog haprak ni. orang melayu tak boleh bersatu. aku cadaang tutup aja blog hapraak ni.

  8. Blog ni memang pro Anuar al…….. tu sebab tu penulis dia asyik sokong pendapat anuar saja ,untuk mengaburi mata forumer bodoh penulis meletakkan Nik Aziz sebagai sasaran memberi pendapat supaya forumer ni setuju dengan Anuar al……

    sebenarnya nik aziz tak beri pendapat pun cuma konco2 anuar iaitu Husam

    • IBLIS……OOOO…..IBLIIIIIIIIIIIIS…

      SAPA SUKA NUAR ? AKU NAMPAK DALAM BLOG NI ORANG PAS SAJA.
      IDEA, ISI HATI DARI ORANG PAS , HANYA ORANG SAJA YANG BOLEH
      KESAN. SAMALAH IDEA, HALU TUJU YANG ADA DALAM HOTAK IBLIS HANYA DAPAT DIKESAN OLEH JAMBANTAIK SAJA.

      IBLIS….IBLIS…

      IDEA, PERCAKAPAN KAKI SURAU DAN MASJID DAPAT DIKESAN OLEH
      ORANG SEKEPALA NGAN NYA. SAMALAH DENGAN LALAT IBLIS TANGKAP DAN LEPAS KAT MANAPUN DIA AKAN INGAT KAT TAIK.

      IBLIS….IBLIS….

      WALAUPUN KITA ORANG TAK SUKA KAT NUAR…
      TAK SUKA KITA KAT UMNOJAMBANTAIK BERTAHAP BENCI KAT
      ANJING MASUK DALAM RUMAH. SO…. KITA LEBIH SENANG NGAN
      BANG ANWAR.

      IBLIS……IBLIS…

      HOTAK IBLIS NI MASDIH LAGI DOK SUT NAK PROVOK KITA.
      SEBAB TU KITA SUGHUH IBLIS JAGA PUKI MAK IBLIS TU BAIK2

  9. Kesihan aku dgn TGHA, Encik Nasarudin dan SUA Mustafa….TAPI apa boleh buat itu lah akibatnya sokong jumpa dalam gelap, lepas tu tak ngaku dan cuba berbuhung….alih-alih suruh tutup mulut. Mana boleh kerana kepimpinan MELANGGAR keputusan Muktamar Ipoh 2008 maka perlu MINTA maaf dimuka hadapan HARAKAH. Ini boleh menjernihkan keadaan….dan kita akan terus kehadapan….

  10. Salam semua !!! tolong baca !! penting !! penting !! penting !!…. SEJAK AKHIR2 INI..KITA DIGEMPARKAN DENGAN BERITA KERAJAAN PERPADUAN !! MAKA GEMPARLAH SELURUH RAKYAT MSIA.. SY PUN AHLI PAS MENJADI BUNTU,PENING MMIKIRKAN…. NAMUN STELAH MDAPAT MAKLUMAT SBENAR BARU HATI YG GUNDAH GULANA INI MJADI TENANG DAH FAHAM.. Disini biarlah sy jelaskan pada kalian semua.. terutamanya ahli pas dan pakatan rakyat.. Siapa kita hendak mberi komen dan kritik 2 tokoh ulama tanpa tanpa selidik tlebih dalulu.. dua tok guru ini mmikirkan 24 jam shari untuk agama,bangsa,negara dan parti…mbeza dengan kita yg xsampai 5 minit…. Tok guru nik aziz dan Tuan guru hadi awang adalah ulama yg mrujuk kepada Al quran&hadis. sbb itulah pjuangan mereka sama… wlupun tdapat caranya bbeza. maksud sy disini, tolong fahami dan jelaskan kepada kawan2 anda…. 1.TGNA…..MLIHAT SEJARAH NGERI BSAMA UMNO KERANA UMNO/BN NI MMG XBOLEH DIBUAT BAIK..TIDAK NAMPAK WAJAH2 NK BTAUBAT. JADI AMATLAH BAHAYA JIKA BBAIK DENGAN UMNO SUPAYA TIDAK DIBAHAM HARIMAU INI.. 2.TGHA pulak mlihat KE HADAPAN supaya kita tidak dibaham harimau TETAPI jgn nk lari dari harimau termasuk plak mulut buaya…sy bharap kalian faham maksud sy…disini biarlah sy jelaskan dengan lebih mdalam… PAS adalah parti islam yg setia pada kawannya namun kisah lalu mbuktikan pas dikhianati oleh umno.. oleh itu pas harus hati2…PAS TETAP BSAMA DENGAN PKR DAN DAP ! TETAPI PAS HARUS BTANGGJAWAB DARI SKRG APA YG AKAN BLAKU DIMASA HADAPAN.. DISINILAH TGHA DIAMANAHKAN UTK MJAGA.. MAKSUD SY..CUBA SAUDARA/SAUDARI FIKIRKAN…..PAKATAN RAKYAT AKAN MMERINTAH DALAM P/RAYA KE 13 NTI…. JIKA PAKATAN RAKYAT TIDAK MGADAKAN KERJASAMA DENGAN KERAJAAN BKN UMNO/BN K.. harus faham….CONTOHNYA UNTUK kemaskini SPR… OKLAH..PAS MHARGAI KAUM CINA DAN INDIA YG MYOKONG PAS SLAMA INI.. NAMUN PAS AMAT RISAU JIKA NGO BKN ISLAM, MGKIN DAP JUGAK MMINTA SSUATU YG BCANGGAH DENGAN ISLAM PADA MASA ITU… lihat data kemungkinan ini….. contohnya…kerusi DAP Akan mdapat undian penuh dari kaum cina …mgkin 90%ke atas… kerusi PKR Plak akan menang dalam 70% tetapi tdiri daripada cina,india dan melayu..mgkin 45% sahaja melayu PKR.kerusi PAS plak akan TERbahagi dua… mgkin 50% PAS.50% Lagi adalah umno… KETIKA Itu pakatan rakyat akan mmerintah namun apabila kerusi yg ada mejoriti pemerintah lebih kepada kaum cina..ini mgkin akan mjadi ptikaian dari kaum melayu..bahkan NGO bukan islam akan mminta bmcm2 pkara.. inilah yg PAS mmadang supaya tidak blaku kekecohan diblkang hari,IBARAT NAK LARI DARI MULUT HARIMAU JGN SAMPAI TMASUK DALAM MULUT BUAYA……. PAS TETAP SETIA DAN MHARAGI SGT2 UNDIAN DARI KAUM CINA DAN INDIA.. TP PAS JUGA HARUS BHATI2 DENGAN PKARA INI SUPAYA TIADA NGO BKN ISLAM BANGUN DAN MMINTA SSUATU YG MLEBIH ATAU MLANGGARI UNDANG2 ISLAM..HARAP KALIAN SEMUA FAHAM PJALANAN CERITA SY…

  11. woi ati panass….apsal ko bangang ke mmg dungu…yg nak bawak balik chin peng tu bukan DAP, Anwar Ibrahim atau mana2 pemimpin PR.. tapi GERAKAN dari BN.
    mmg ko dasar pencacai n pemecah belah bangsa n keharmonian negara.

    Lawan tetap Lawan
    Mampuih UMNO BN


Tinggalkan komen

Kategori